کیسه خواب کوهنوردی

ساخت وبلاگ

در حقیقت حمل خنجر جیبی ریلکس‌خیس کیسه خواب کوهنوردی از شمشیر شکاری با تیغه اثبات میباشد. البته این را هم درنظر بگیرید که تیغه اثبات‌ها به نحوی پیاده سازی گردیده‌اند که در قبال فشار مقاومت بهتری از خویش آرم میدهند. این چاقوها برای مواقع اضطراری در دسترس بوده و به همین ادله خنجر نجات به طور تیغه اثبات پیاده سازی میشود.

البته از طرف دیگر خنجر جیبی و تاشو، توده و جورتر بوده و برای حمل مورد راحتی می باشند و نیازی به غلاف ندارند. اکثریت آنان دارنده ابزار و کاربرد چندمنظوره بوده و در کنار شمشیر، شما به ابزارهای کاربردی دیگری نیز دست می یابید.

البته در پایان این شما می‌باشید که می بایست تصمیم بگیرید برای فعالیتی که قرار میباشد از خنجر استعمال فرمایید، خرید جاقو جیبی عملکرد بیشتری دارااست یا این که شمشیر شکاری با تیغه اثبات!

گروه شمشیر کوهنوردی شما از چه جنسی میباشد؟
می‌قدرت اظهار کرد حدوداً از هر ماده مقاوم و باکیفیتی برای ایجاد کرد تیم و تیغه شمشیر شکاری به کار گیری میگردد. این مواد بایستی ضمن بادوام بودن، خوش دست و ریلکس باشند. کلیه مجموعه شمشیر‌ها خصوصیت مخصوص به خویش را دارا هستند ولی کدام یک از آنان شایسته ترین تعیین خواهد بود؟

عموماً اشخاص برای گزینش خنجر، نخستین به زیبایی ظاهری و رنگ مجموعه دقت می‌نمایند؛ ولی این اصلی ترین نادرست میباشد! گونه های گروه شمشیر مزایا و معایب خاص خویش را دارااست که بایستی با دقت به نوع و فرصت استعمال آن را گزینش نمایید. در اینجا نگاهی به مورد‌های گوناگون می‌اندازیم تا اندکی در تعیین به شما یاری کرده باشیم.

گونه های مجموعه خنجر کوهنوردی در 3 گروه گوناگون تقسیم میگردند که هر یک را غیر وابسته پژوهش خوا هیم کرد.

فلزات
چاقوهای تیم فلزی جزو دوستداشتنی‌ترین تیم خنجر‌ها میباشند که اساسی‌ترین مواد آنان تیتانیوم، فولاد ضدزنگ و آلومینیوم میباشد که با آلیاژهای متفاوتی ساخت‌و‌ساز می گردند.‌ مخلوط آلیاژهای متعدد فلزات با یکدیگر یا این که‌ ادغام با یک عنصر غیرفلز، دوام بیشتر و هزینه کمتری داراست.

تیتانیوم
تیتانیوم از آن مجموعه فلزهایی میباشد که به جهت نداشتن فلز آهن زنگ نمی‌زند و به بادوام بودن دارای شهرت میباشد. این فلز که که وزن بسیار پاره ای‌هم دارااست، اکثر اوقات مورد ها تحت عنوان روکش، روی دیگر گروه شمشیر‌ها برای حفظ بیشتر در قبال خوردگی و بالا بردن مقاومت به فعالیت می‌رود؛ ولی می تواند در قبال خراشیده شدن جراحت‌پذیر باشد. برتری تیتانیوم در قبال بقیه فلزات این میباشد که هنگام در اختیار گرفتن حس سردی نخواهید کرد. صنعت چاقوسازی از آلیاژهای متفاوت تیتانیوم استعمال می‌نماید. پرمصرف‌ترین نوع تیتانیوم مستعمل Ti6Al4V میباشد که از 6% آلومینیوم، 4% وانادیوم و 90% تیتانیوم ساخت و ساز می‌گردد.

فولاد ضدزنگ
فولاد ضدزنگ یکی عنصرها بسیار رایج برای ایجاد مجموعه چاقوی کوهنوردی میباشد که آلیاژی ‌ترکیبی از مس و آهن بوده و ایجاد آن بسیار ارزان خواهد بود. فولاد ضدزنگ یکی فلزهای حاذق میباشد که نسبت به آلومینیوم و تیتانیوم در قبال خراشیدگی مقاومت بیشتری علامت میدهد.

گروه شمشیر از مال فولاد ضدزنگ به طور صاف پیاده سازی می‌گردد که در صورتی‌که تر باشد در چنگ لیز خورده و عمل کردن با آن را دشوار خواهد کرد. به همین استدلال اکثری از تولیدکنندگان برای بهبود چگونگی، از نوار الاستیک روی مجموعه به کار گیری می‌نمایند.

صراحت دارد که فولاد ضدزنگ در قبال خوردگی مقاوم میباشد؛ ولی چنانچه به صدق از چاقوی خویش نگهداری نکنید، مسلماً زنگ میزند! یک کدام از مطرح ترین خطاها چاقوهایی با گروه فولاد ضدزنگ هنگفت بودن میباشد که برای به کار گیری روزانه مقداری‌مشقت بار خواهد بود. رایج‌ترین فولادهای مصرف شده در گروه شمشیر معمولاً 410، 416 و 420 می باشند.

مارک گربر در خنجر‌های جیبی خویش از تیغه‌هایی با محصول فولاد ضدزنگ و سبک یکسره استعمال نموده است. ولی برای راحتی بیشتر طبیعت‌گردان و کوهنوردان، با استعمال از یک لایه ضدلغزش بر روی گروه، منجر گردیده تا کنترل شمشیر گربر جیبی شل‌خیس باشد.

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 160 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 18:05

به عبارتی‌طور که تا قبل از اینً گفتیم دور و بر میباشد کیسه خواب کوهنوردی که خیمه را تعیین می‌نماید! درباره‌ی این‌که کجا می روید و قوانینی که با آن روبرو میشوید، ظریف تصور کنید. وضعیت جویبار در تعیین خیمه برهان مهمی میباشد، براین اساس خیمه به خصوصیت‌هایی نیاز دارااست که بتواند باران، باد، سوزوسرما و گرما را در اختیار گرفتن نماید.

مواد تشکیل دهنده‌ی کیفیت عالی، توری‌های مطلوب و با دوام، متریال ضدآب، مهر و موم درست درزهای خیمه و ... از مواقعی می باشند که مقاومت و مراقبت مایحتاج شما‌را گزینش می‌نمایند.

پیاده سازی عملکردهای یک خیمه کوهنوردی
بعضا از خصوصیت‌های خاص در پیاده سازی میتواند راحتی، هواخواهی و سهولت به کارگیری از خیمه را بهبود بخشد؛ که مشمول پنجره‌ها، بقیه نقاط تهویه، پیکربندی درب، قلاب‌های آویز و ... میباشد. طرح‌های متعدد سایبان نیز می تواند آسایش متفاوتی را به شما عرضه نماید.

از خصوصیت‌های دیگری که حضورش چگونگی خیمه را بسیار بالا‌خیس می برد؛ بندهایی برای حمل لامپ  میباشد. این خصوصیت به شما قابلیت و امکان آویز کردن لامپ و پخش بی نقص فروغ و روشنایی مجموعاَ خیمه را میدهد در غیر این شکل نوروفروغ لامپ به طور نقطه ای نور و روشنایی دهد که بازدارنده رویت کرد کافی می شود.

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 148 تاريخ : شنبه 28 خرداد 1401 ساعت: 16:07

خیمه کوهنوردی منزل شما در دل طبیعت میباشد. کیسه خواب کوهنوردی به عبارتی‌طور که گزینش محل سکونت در معاش برای شما دارای اهمیت میباشد؛ جایابی و استقرار خیمه کوهنوردی نیز از عنایت بالایی بهره مند می‌گردد. محلی که برای برپایی خیمه خویش گزینش می کنید میتواند تأثیر بسزایی در ایمنی و آسایش شما داشته باشد.

فاکتور‌های گزینش یک منزلت مطلوب برای استقرار خیمه کوهنوردی و کمپ زدن:

محل کمپ زدن از حیث مسیر باد، باران و برف
اعتنا به تابش نوروفروغ آفتاب
صاف و کم آب بودن زمین تحت خیمه کوهنوردی
دسترسی به آب
هجران از مسیر سیلاب‌ها یا این که عمق دره‌ها
تعیین محل پاکوب گردیده و سفت و هجران از گزینش خاک سست
عدم برپایی خیمه ذیل درختان در هنگام هوای بارانی

برای کمپینگ در هوای بارانی بایستی مسائلی را در حیث داشته باشید. به عنوان مثال دیدنی میباشد بدانید که در هنگام بارش باران، نباید خیمه خویش را بر ذیل درختان برپا نکنید! صراحت دارد که در بالا بازدارنده بارش باران می شود البته در‌پی با تشکیل قطرات والا‌خیس و ریزش آن روی خیمه موجب تر شدن شما می گردند! هم اینگونه بر کف زمین بدور خیمه شیار هایی بکشید تا آب را به سمتی که می‌خواهید هدایت و از پایین انداز خیمه بدور نمایید. فراموش نکنید که می بایست از ضد آب بودن پایین انداز خویش یقین نتایج نمایید.

 

ز: زیرسازی و برپایی خیمه کوهنوردی
گزینش تحت انداز مطلوب نیمی از آسایش شما‌را به تنهایی تأمین می‌نماید. در واقع ذیل انداز خیمه کوهنوردی بازدارنده جذب رطوبت و جابجایی گرمای تن به زمین سرد می گردد. اما برای کیسه خواب ها نیز تحت انداز‌هایی پیاده سازی گردیده است. ولی زیرا برخی پایین انداز‌ها جا گیر و هنگفت می باشند؛ برای سهولت جابه جایی می توانید از تشک‌های بادی برای تحت انداز کیسه خواب استعمال نمایید البته عالی میباشد مراقب اسباب تیز و غالب در حوالی این تحت انداز‌ها باشید!

بعداز پهن کردن تحت انداز، خیمه کوهنوردی خویش را گشوده فرمایید و میله های آن را در مکان مطلوب خویش نصب نمائید. دقت داشته باشید که با وارد کردن فشار زیاد موجب جراحت و پاره گی خیمه کوهنوردی نشوید. اینک وقت نصب میخ‌ها و محک کردن خیمه بر مکان خویش میباشد. خیمه کوهنوردی شما حاضر میباشد!

پیشنهاد میکنیم پیش از رفتن به کمپینگ یک توشه در خانه خیمه کوهنوردی خویش را گشوده و بسته نمائید. چنانچه هنوز در برپایی آن به ایراد بر می‌خورید، کافی میباشد ویدئو آموزشی برپایی سه سوته خیمه کوهنوردی را در اینستاگرام سیاه کمان پیدا فرمایید. آن فرصت گشوده و بسته کردن خیمه کوهنوردی شما مانند گشوده و بسته کردن حایل کفشتان، برایتان معمولی و پیش پا افتاده به حیث می رسد.

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 80 تاريخ : چهارشنبه 25 خرداد 1401 ساعت: 18:05

ویتامین D ضمن اینکه برای سالم استخوان ضروری میباشد کیسه خواب کوهنوردی با افسردگی نیز تقابل می‌نماید و آن را بهبود می بخشد. کوهنوردی و قرار دریافت کردن در طبیعت جذب این ویتامین را ارتقاء میدهند. علائم کمبود ویتامین D مشمول خستگی، بیماری‌های مکرر، بهبود آرام جراحت و یا این که درد عضلانی و افسردگی میباشد.

در یک پژوهش در ایالات متحده علامت داده شد‌ه‌است که اشخاصی که صرفا 90 دقیقه در طبیعت شیوه می روند، بخشی از مغز که با افسردگی و اضطراب یار و همدم میباشد؛ غیرفعال میشود.

کوهنوردی و تمرین ذهن دور اندیشی
یکنواختی ریتم ورزش‌هایی مانند کوه‌پیمایی یک تمرین خوب برای ذهن دوراندیشی میباشد. ذهن دانایی یعنی استحضار از لحظه‌ای که در آن هستیم. درین ورزش مجموع حرکات با سرعت اثبات و آهسته ایفا می شود و درصورتی که شما برروی دم و بازدم خویش تمرکز نمایید و با دنیای خارج رابطه برقرار نمایید مطلقا سود آن مانند یک مدیتیشن کار خواهد کرد و به ادب فرضی و درونی دست پیدا خواهید کرد.

تامل خلاقانه
ورزش کوهنوردی قادر است بضاعت حل موضوع و شکوفایی اختراع را در ما تقویت نماید و توسعه‌های چشمگیری را  به وجود آورد. این توان گنجایش عصبی و جسمی ما‌را ارتقاء میدهد و منجر میگردد ذهن ما بازتر و اندیشه خلاقانه‌تری داشته باشیم. این عمل با رهاکردن ذهنتان و به دور کردن ذهن ها منفی، آن را فراهم‌ی تولید ایده‌های نو می‌نماید.

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 125 تاريخ : سه شنبه 24 خرداد 1401 ساعت: 16:42

فراموش نکنید هیچ وقت نباید بر روی کیسه خواب کوهنوردی تن خویش فشار وارد نمایید و از حد راحتی خویش بالاتر بروید. در حالتی‌که با فردی یا این که گروهی به کوهنوردی می روید، از پیشین استیناف کرده و مسیری را که بحران متعددی در آن نیست را گزینش فرمائید. بایستی اشاره کنیم که شما می بایست در کوهنوردی هر لحظه به صدای تن خویش گوش بدهید و وقتی که حس خستگی کردید، مسلماً به خویش استراحت دهید.

تحقیق آب و هوا
هیچ چیز بدتر از وجود ندارد که در یک روز کوهنوردی خوب و آفتابی در گیر گردباد گردید. برای خودداری از هرگونه بحران غیر انتظار، مدام پیش از عزیمت هوا را تحقیق نمائید، بعد از آن همگی چیزهایی را که برای کوهنوردی خویش نیاز دارید را مهیا فرمایید. مطلقاً با خویش می گویید که برای اجرا این شغل به یک طراحی برنامه صحیح نیاز دارید. نگران نباشید! ما در وبلاگ راهنمای جامع طراحی برنامه کوهنوردی مجموع روند را تماما برایتان توضیح دادیم، پس تلاوت آن را از دست ندهید.

دست‌کم با یک یار کوهنوردی نمایید
کوه‌پیمایی به تنهایی در مسیرهای ایمن ادب قسمت میباشد؛ البته یاور بودن با یک دوست نیز میتواند فواید خویش را داشته باشد. به خیال داشته باشید که در‌حالتی که آسیب دیده گردید یا این که به امداد احتیاج داشته باشید، کوه نوردی تک نفره خطرناک میباشد، براین اساس در صورتیکه قصد رفتن از مسیرهای پیاده‌روی طاقت فرسا و معضل برانگیز را دارید، عالی میباشد یک یار با خویش داشته باشید.

گزینش کفش کوهنوردی مطلوب
پوشیدن کفش کوهنوردی مطلوب خطر زمین میل کردن شما‌را کاهش میدهد. هنگام پوشیدن کفش مطلوب مسیرهای متبوع خویش را در حیث بگیرید و کفش قابل قبولی بپوشید.

سایرافراد را از رفتن خویش آگاه فرمائید
حتی در شرایطی که با یک یاور کوهنوردی می کنید، بایستی به خانواده یا این که دوستانتان بگویید که مسیر و مقصدتان کجاست و چه هنگامی انتظار برگشت شمارا داشته باشند. در اکثری از مسیرهای کوهنوردی سرویس ها گوشی ضعیف و یا این که به هیچ عنوانً آنتن گوشی نیست؛ به این ترتیب مطلع سازی سایرافراد از حضور شما در طبیعت به نگهداری تندرست شما امداد متعددی می‌نماید.

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 169 تاريخ : دوشنبه 23 خرداد 1401 ساعت: 16:26

در‌حالتی که شما اضافه وزن دارید کیسه خواب کوهنوردی و دنبال روشی برای کاهش وزن می‌باشید یااینکه برای نگهداری تناسب اندام دنبال ورزش خاصی میگردید، ما کوهنوردی را به شما توصیه میدهیم. کوهنوردی از ورزش‌هایی که می بایست فاصله زمان بر و با شیب تند و گاهاً ملایم را به پیش ببرید. در‌این ورزش کالری ما یحتاج تن 3 موازی ارتقا پیدا می‌نماید. اینجاست که تن برای تأمین کالری از چربی‌های ذخیره گردیده به کارگیری می‌نماید. در‌این ورزش به صورت میانگین یک شخص با وزن 70 کیلوگرم در هر ساعت 600 کالری می‌سوزاند. البته بایستی این نکته را در حیث بگیرید که‌این ورزش بایستی مداوم جاری ساختن بشود به صورت نمونه هفته‌ای یکبار که بتوانید به وزن ایده‌آل برسید

خودداری از بیماری‌های قند خون مانند دیابت
به گزارش سازمان قلب ایالات متحده طبق نوشته‌ی علمی‌ای که در سال 2004 منتشر شد: در ورزش کوهنوردی، سوخت و ساز تن با گاز بالا می‌رود و متابولیسم مواد قندی مانند کلسترول، پروتئین و اسید اورئیک ارتقاء پیدا می‌نماید. استارت سوخت و ساز از ابتلا به بیماری‌های قندی خودداری می‌نماید. برای عده ای هم که بالا رفتن از سراشیبی برای آنان مشقت بار میباشد، می بایست بگوئیم که بعضی مطالعات نشانه می دهد که راهپیمایی در سرپایینی قادر است در از دربین بردن قند خون و بهبود تحمل گلوکز موءثر باشد. ولی برای کاهش کلسترول هر دو عمل (سربالایی و سرپایینی) قادر است اثر گذار باشد.

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 123 تاريخ : يکشنبه 22 خرداد 1401 ساعت: 16:09

در حالتی که قصد کمپینگ در طبیعت را دارید کیسه خواب کوهنوردی به طبعً هنگام ورود و خروج از خیمه کوهنوردی خویش، مطمئن گردید که زیپ‌های خیمه را بسته نگه میدارید. گشوده ماندن زیپ خیمه قابلیت ورود حشرات را میسر می‌نماید. عالی میباشد این نکته را در مورد جیب‌های کوله پشتی یا این که کیسه خواب خویش نیز رعایت نمایید. با بسته ماندن زیپ کوله پشتی پس از برداشتن لوازمتان احتمال ورود حشرات به باطن آن را به صفر مجاورت نمائید.

حتی در شرایطی‌که قصد دارید پنجره‌های خیمه کوهنوردی را گشوده فرمایید تا هوا باطن آن جریان داشته باشد. حواستان باشد که پشه‌سد‌های توری خیمه را بسته نگه دارید. می توانید در حین خواب از پشه‌حایل به کارگیری نمائید تا با متانت و ذهنی سهل وآسان به خواب بروید.

به خورد و خوراکتان نگاهی دیگر بیاندازید.
یادتان می‌باشد که گفتیم از زدن رایحه دوری کنید تا از گردآوری شدن حشرات دوری خواهد شد؟ در واقع حشرات نسبت به عطر اعتنا ویژه‌ای دارا‌هستند. این رایحه صرفا از زدن رایحه ساطع نمیشود بلکه بایستی به رایحه طعام‌هایتان نیز دقت فرمائید. به‌طور نمونه تناول کردن موز یا این که میوه‌های شبیه آن به جهت قند متعددی که دارا هستند سبب ساز جذب حشرات می شوند. ضمنا پیاله‌هایتان را بعداز طعام میل کردن بشوئید؛ چون نگهداشتن کاسه‌های آلوده و کثیف مثل خوش آمد بیان کردن به حشرات موذی به محل زندگیتان میباشد.

از گیاهان انبوه و سنگ‌های گرانقدر خودداری کنید.
در شرایطی‌که قصد دارید خانه حشرات را پیدا نمائید؛ در تحت سنگ‌ها و مابین علف‌ها به دنبالشان بگردید. مطلقاً دراین جا‌ها پیدایشان خواهید کرد. در صورتیکه قصد دارید از علف‌زار‌ها و جای ‌های انبوه رد گردید؛ از پوشش بی نقص بدنتان مطمئن باشید یا این که از اسپری‌های به دور کننده حشرات به کارگیری نمایید. حتی بعضا از گیاهان در طبیعت بویی دارا هستند که مانند اسپری دافع حشرات فعالیت می‌نماید. با شناختن این گیاهان می توانید جای بهتری برای غربت از حشرات در نرم افزار کمپینگ خویش پیدا فرمایید. در‌حالتی که می خواهید سنگ‌های والا را جا به جا نمائید بی مهابا دستتان را تحت سنگ‌های تبارک نبرید چون ممکن میباشد با نیش زدن حشرات سوپرایز بدی در انتظارتان باشد

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 91 تاريخ : شنبه 21 خرداد 1401 ساعت: 16:21

در هنگام فرود فشار متعددی روی زانوهایتان قرار میگیرد؛ کیسه خواب کوهنوردی پس عملکرد نمائید گام هایتان را هنگام قدم برداری در برف کوتاه‌خیس از مدام بردارید. با این نحوه، از زخم به مفاصلتان پرهیز خواهید کرد. شاید برایتان جذاب باشد که بدانید استعمال از رد پاهایتان در هنگام فرود میتواند به مراقبت انرژی شما یاری دهد. استعمال از مکان پاهای صعودتان احتمال لیزخوردن و خطر را نیز کاهش میدهد. البته در‌این وبلاگ، رجوع و برگشت از نرم‌افزار زمستانه یا این که به عبارتی فرود را با اعتنا به ترازو شیب نرم افزار رسیدگی میکنیم:

فرود از اپ زمستانی در شیب نادر
در هنگام فرود از اپلیکیشن زمستانی در شیب نادر، از طریق پشت به شیب به کار گیری می کنیم. درین طرز پاها را به اندازه پهنا کتف گشوده کرده و بدنتان را به سمت دره قرار می‌دهید. میتوانید مچ پا، زانو و لگن را پاره ای خم فرمایید تا حالتی نصفه نشسته به خویش بگیرید.درواقع بالاتنه می بایست تا حدودی به جلو خم گردد و در فیض راءس ثقل تن میان مسافت عرضی پاهایتان قرار بگیرد. به‌این شکل با اعتقاد بیشتری گام بر می دارید و هر چه شیب بیشتر باشد، این موقعیت نشسته نیز به نسبت بیشتر می‌گردد زیرا با امداد آن میتوانید تعادلتان را به طور کاملً مراقبت فرمایید.

 فراموش نکنید قدم‌هایتان را با ضربات پاشنه بر روی زمین بنشانید.می بایست با حاشیه کفش ضربه ای به سطح برف بزنید و آن را برش دهید تا مکان پای قابل قبولی برایتان ساخت گردد.

فرود از نرم‌افزار زمستانی در شیب زیاد
البته وقتی که شیب اپ زمستانی شما میانگین رو به زیاد میباشد میتوانید از دو شیوه برای فرود از کوهستان منفعت بگیرید

بغل به شیب
در طرز بغل به شیب بایستی به طور پله‌پله گام بردارید. یعنی پس از اینکه پای دره یک گام به سمت تحت برداشت؛ پای کوه می بایست جایگزین آن گردد. ولی هر مجال حس خستگی کردید میتوانید مکان پا ها را با یکدیگر عوض نمائید. درین شیوه اساسی آن میباشد که اصل پله‌پله بودن گام ها را رعایت نمائید.

رو به شیب
درین شیوه برای فرود می بایست از پنجه پا‌ها یاری بگیرید. اما در شرایطی‌که شیب به قدری زیاد بود که برای ادامه تکان مبتلا عدم تعادل شدید؛ میتوانید از دست‌ها نیز بر روی برف یاری بگیرید. در شیب های شدید در صورتی‌که یک کلنگ به یاروهمدم داشته باشید به تعادل بالاتنه امداد شایانی می‌نماید.

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 94 تاريخ : پنجشنبه 19 خرداد 1401 ساعت: 15:42

وقتی که اسم زمستان می آید؛ کیسه خواب کوهنوردی شما هم به روزهای کوتاه‌خیس، آفتاب بی‌رمق، سپیدی برف وسرمای هوا میفتید. خصوصاً در حالتی که دعوا کوهنوردی باشد، قکر سرمای مشقت بار ارتفاعات لحظه‌ای شما‌را رها نمی‌نماید و گرم ماندن در‌این حالت حکم محافظت جانتان را دارااست. در‌این نصیب رمز‌های گرم نگه داشتن را با ملازمت و همراهی شما رسیدگی می کنیم:

رمز نخستین: لایه لایه جامه پوشیدن را فراموش نکنید!
کافی میباشد اصول درست پوشاک کوهنوردی را فراموش نکنید تا سوز‌و‌سرما گذرش هم به شما نیوفتد. درصورتی که در زمینه ی اصل لایه لایه پوشیدن در کوهنوردی اطلاعاتی ندارید، کافی میباشد وبلاگ "اصول پوشاک کوهنوردی" را توشه دیگر مرور فرمائید. سر راحتی در کوهنوردی زمستانه، گرم و کم آب نگه داشتن تن میباشد. لایه لایه خرقه پوشیدن به شما این قابلیت را می دهد که در شکل شم گرما یک لایه را حذف فرمائید. از این روش میتوانید از عرق کردن و تر و مرطوب شدن بدنتان دوری نمائید. در لایه بیرونی بخش بالا و تحت تنه خوب میباشد از عایق ضدآب به کارگیری فرمایید. خوب میباشد برای گرمایش بیشتر، از پوشاک پلار در لایه میانی منفعت بگیرید. خوب میباشد پوشش لایه نخستین یا این که بیس لایر را نیز فراموش نکنید.

نصیب‌هایی از تن نیز وجود دارا‌هستند که نگهداری از آنها‌را می بایست در حق تقدم قرار دهید. به عنوان مثال این مورد ها بایستی به انگشتان دست، پا و رمز اشاره کنیم. آنها او‌لین اندام‌هایی می‌باشند که در شکل عدم حمایت، شما‌را به سرمازدگی دچار می‌نمایند.

بعداز یک جوراب قطور برای حمایت از انگشتان پاهایتان به کار گیری نمایید و به کارگیری از یک دستکش ضدآب و کلاهی که راز و گوش را می‌پوشاند را نیز فراموش نکنید. خوب میباشد شکل و دیده‌هایتان را فراموش نکنید! در شرایطی که عینک مطلوب و حمایت کافی نداشته باشید؛ ممکن میباشد در معرض خطر برف کوری قرار بگیرید. در پایان پیشنهاد میکنیم پوشاک مطلوب برای موقعیت اضطراری به همراهتان داشته باشید و به کار گیری از گتر را فراموش نکنید.

رمز دوم: حایل کفش کوهنوردی خویش را تحلیل نمائید
بستن سد کفش کوهنوردی، یک مسأله‌ای خرد ولی بسیار تأثیر گذار میباشد. به عبارتی‌طور که گفتیم گرم نگه داشتن انگشتان پا از عنایت ویژه‌ای شامل است و با خرید یک کفش کوهنوردی زمستانه می توانید از سالم پاهایتان سهل خیال و خاطر باشید. لطفاً بستن حایل کفش کوهنوردی را به خیر و خوبی تمرین نمائید؛ چون وارفته یا این که محکم بسته بودن آن قادر است روی چگونگی اپ شما تأثیر‌گذار باشد. کفشی که سفت به پای شما بسته گردیده باشد، جریان خون را مختل کرده و موجب سرمازدگی پاهایتان میگردد. در‌حالتی که در مورد بستن درست سد کفش کوهنوردی داده ها صحت ندارید، کافی میباشد اینجا کلیک فرمایید.

پس یک کفش کوهنوردی که پاهایتان را گرم نگه دارااست و راه ضدآب داشته باشد برای شما تعیین خیر و خوبی محسوب میشود. مطلقاً به عاج و زیره کفش دقت نمایید؛ چون می بایست به طوری پیاده سازی گردیده باشد که از لیز میل کردن شما در برف دوری نماید. این سبک‌های بوت کوهنوردی مختص به نرم افزار در برف و یخ سبک‌سازی میگردد و قابلیت و امکان نصب یخ شکن یا این که کرامپون را نیز داراست.

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 91 تاريخ : سه شنبه 10 خرداد 1401 ساعت: 15:52

مطمئن باشید شما از توانایی لازم برای بودن کیسه خواب کوهنوردی در جاهای مرتفع بهره‌مند هستید. به مرور، با تمرین و تکرار در این زمینه بهتر می‌شوید. برای اینکه اعتماد به‌نفس بیشتری داشته باشید، توصیه می‌شود از تجهیزات مناسب استفاده کنید تا خیالتان از این بابت راحت باشد. برای مثال حتماً کوله چینی اصولی انجام دهید تا در ارتفاع به راحتی با ارگونومی بدنتان هماهنگ شود و تعادلتان را افزایش دهد. کفش مناسب با زیره‌های تخصصی نیز از شدت لغزش شما جلوگیری می‌کند. در نهایت تمام این لوازم به حفظ تعادل و راحتی شما کمک می‌کنند و از نظر ذهنی بر اعتماد به‌نفستان می‌افزایند.

ترس از ارتفاع

عامل ترس را شناسایی کنید
با دقت کردن به نقشه راه، آمار تمامی پرتگاه‌ها را بدست بیاورید و منطقی موقعیت را بررسی کنید. همیشه یادتان باشد هنگامی که در آرامش هستید، راجع به مکان‌های مرتفع فکر کنید و ببنید ترس واقعی کی به سراغتان می‌آید؟ در چه ارتفاعی؟ آیا وقتی از روی پل هم گذر می‌کنید، احساس مشابه دارید؟ شیب برایتان ترسناک است یا پراتگاه؟ وقتی از حال خودتان در موقعیت‌های متفاوت آگاه باشید؛ به مراتب راحت‌تر می‌توانید ترستان را در واقعیت مدیریت کنید.

از ارتفاع هرگز پایین را نگاه نکنید
در ارتفاع اگر قصد دارید بچرخید یا حتی برای ادامه دادن مسیر سعی کنید روی یک نقطه در دور تمرکز کنید و هرگز به پایین نگاه نکنید تا دچار سرگیجه نشوید. این کار ممکن است عدم تعادل را برایتان رقم بزند و در نهایت باعث سقوط شما شود.

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 96 تاريخ : شنبه 7 خرداد 1401 ساعت: 18:51

بعد از اجرا آبکشی، ممکن میباشد کیسه خواب کوهنوردی کیسه خواب شما هنوز نیاز به کم آب کردن داشته باشد، به طبعً به گرمای ماشین جامه‌شویی اعتنا فرمایید. گرمای ماشین موقعیت‌های مختلفی داراست، پس مسلماً حواستان باشد تا با دمای زیاد سبب ساز ذوب شدن الیاف درونی یا این که حتی پارچه کیسه خواب، نشود. میتوانید بر روی وضعیت Delicate  و یا این که Wool قرار دهید که معمولا دمای تحت‌خیس از 30 دجه سانتیگراد دارا هستند.

بعد از آن نیز کیسه خواب را بدور از تابش بی واسطه نور و روشنایی خورشید، در هوای آزاد قرار دهید، تا به طور کامل کم آب گردد. در‌صورتی‌که کیسه خوابتان در تاثیر خیسی وزن بیشتری پیدا نموده است، به هیچ وجه آن را معلق نکنید، چون قابلیت و امکان جا به جایی الیاف و یا این که مالامال درونی وجود دارااست. آن را با احتیاط بر روی سطح صاف پهن فرمائید تا تماما رطوبتش از فی مابین برود.

در پایان ممکن میباشد شما حس نمائید سطح کیسه خواب کم آب شد‌ه‌است، البته خوب میباشد برای اعتقادوباور از کم آب بودن سطح داخلی، چندین روز آن را در جای گرم، جایی که هوا هم جریان داشته باشد پهن نمایید تا همگی رطوبت آن گرفته خواهد شد. هر از تعدادی گاهی هم تکانی به کیسه خواب بدهید، تا از گردآوری نشدن الیاف یا این که مالامال در یک نقطه خیالتان شل خواهد شد.

هر وقت به نظرتان پف مجدد کیسه خواب رجوع و برگشت و پرها به راحتی داخل آن جابه جا میگردند، درحال حاضر می گردد اذعان کرد که بدون نقص کم آب شد‌ه‌است. یادتان باشد در صورتیکه کیسه خواب سبکی دارااست و در حالت هوای گرم و در خاته سرگرم به کم آب کردن آن می باشید، نزدیک به یک تا 10 روز ارتفاع می کشد تا به سود دلخواه برسید. در همین حالت، یک کیسه خواب هنگفت حدود دو هفته مجموع فرصت میبرد. در حالتی که لایه رویی ضدآب میباشد، خوب میباشد آن را پشت و رو فرمائید.

راهکارهای درست محافظت از کیسه خواب
منزه و کم آب نگهداشتن، اولی نکته حیاتی تندرست کیسه خواب به حساب می‌آید؛ براین اساس همت فرمائید با تن پاک وارد کیسه خواب گردید، چون کثیفی به گذر زمان بر چگونگی کیسه خواب تأثیر منفی می گذارد.

به کار گیری از زیراندار کیسه خواب را در حق تقدم قرار دهید، مخصوصاً در صورتی در سوا خیمه قصد خوابیدن دارید. هیچگاه کیسه خواب را در تماس بدون واسطه با زمین قرار ندهید. چون ممکن میباشد در تاثیر واکنش با چوب و سنگ‌های تیز، در گیر سایش و پاره‌گی گردد.

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 211 تاريخ : پنجشنبه 5 خرداد 1401 ساعت: 15:18

هر کوهنوردی حتی زبده نادر می‌داند کیسه خواب کوهنوردی که کوهنوردی فارغ از وقفه چه فشاری می‌تواند به تن وارد نماید. کوهنوردان می بایست خویش را در قبال این فشار قادر و مقاوم مراقبت نمایند. یکی اصول حصول به‌این توانمندی داشتن تغذیه مطلوب در طول میباشد. کوهنوردان با داشتن نرم افزار غذایی مطلوب و جذب آب کافی قبلی، حین و بعداز ترفیع خویش می‌توانند افزایشی دلپذیرتر داشته باشند. به عبارت دیگر، نوع غذایی که کوهنوردان میخورند و اما زمانبندی آن نقش حیاتی در چگونگی صعودشان خواهد داشت. در‌این نوشته‌ی‌علمی به تیم ای از اصول و قواعد اشاره میکنیم که دقت به آن‌ها می‌تواند اثر دیده گیری بر چگونگی کوهنوردی شما داشته باشد. با موج کوه یار باشید.

اصول محور تغذیه مطلوب در طول
بعضا از کوهنوردان یک کیسه پر‌از تنقلات را برای کوهنوردی کافی میدانند. یا این که حتی بعضا ممکن میباشد از مقدار متعددی شیرینی و چربی به کار گیری نمایند تا تن خویش را برای ترفیع مهیا نگه دارا هستند. حقیقت این میباشد که هیچ یک از طریق های فوق نمی تواند به فراهم نگه داشتن تن شما برای ترفیع یاری دهد. در حالتی که یک کوهنورد مقدار کافی طعام مصرف نکند، تن آغاز به به کارگیری از پروتئین ماهیچه ای خویش خواهد کرد.

مقدار مشخصی از اشکال گوناگون طعام بایستی در رژیم غذایی کوهنوردان وجود داشته باشد. نسبت تغذیه در رژیم غذایی کوهنوردان می بایست دربرگیرنده ۶۰-۷۰٪ کربوهیدرات، ۳۰-۲۰٪ پروتئین و ۲۰-۱۰٪ چربی باشد. این بدان معناست که یک کوهنورد معمولاً به مقدار بیشتری کربوهیدرات نیاز داراست، به خصوص هنگامی که آن‌ها در طول میباشند. این دربرگیرنده کربوهیدرات های غامض (نان، برنج، سیب زمینی و غیره) و کربوهیدرات های معمولی (شکر، شکلات و غیره) می‌شود. از آنجایی که هضم چربی طاقت فرسا میباشد و ممکن میباشد سبب درد معده گردد، خوب میباشد از غذاهای معدود چرب بیشتر استعمال شود. ولی خواسته حذف چربی ها وجود ندارد.

خلال این، خوب میباشد واحد سنجش پروتئین (گوشت، تخم مرغ، شیر و غیره) را نیز بیشتراز حد معمول ارتقاء دهید. دو مجموعه تغذیه وجود دارااست. درشت مغذی ها مشتمل بر کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها و ریز مغذی ها دربردارنده مواد معدنی و ویتامین ها می باشند. میتوانید آن‌ها‌را در گوشت، صیفیجات و میوه ها، لبنیات و غلات پیدا نمایید.

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 216 تاريخ : دوشنبه 2 خرداد 1401 ساعت: 14:48

استیو هاوس، کوهنورد و مولف  کیسه خواب کوهنوردی کتاب تمرین برای کوهنوردی تازه، می‌گوید کرامپون های تیز مانند چاقوهای تیز می باشند: آن‌ها ایمن خیس میباشند و هنگامی که تیز باشند شایسته ترین همت را دارا‌هستند. کوهنوردی روی یخ، برف و به خصوص سنگ در غایت کرامپون‌ها را نماید می‌نماید و آن‌ها‌را معدود تاثیر خواهد کرد – به خصوص در اوایل فصل، هنگامی که یخ و برف مدل می باشند. در اینجا روش تیز نگه داشتن آن‌ها نقل شده میباشد. با موج کوه هم پا باشید.

استعمال از کرامپون سبب ساز می گردد که تیغه های آن تدریجا نماید گردد. در صورتی‌که متوجه نیش های گرد گردیده یا این که کاهش گیرایی کرامپون شدید، احتمالا تنها آن رسیده باشد که کرامپون خویش را تیز فرمائید.

هاوس میگوید: «مقصود هنگام تیز کردن کرامپون‌های خویش این میباشد که صورت نیش را که تولیدکننده در لحاظ گرفته میباشد، به شایسته ترین صورت ممکن مجدد تولید نمایید. هر نیش را با پیروی از صورت اساسی آن‌ها و فشردن در جهت دندانه های سوهان (در مقابل جلو و عقب) سوهان نمائید. نیش های جلویی را به صورت معادل از هر طرف سوهان فرمائید تا به اندازه مداد توپی تیز شوند. نیش های تحت را صرفا با سوهان کردن سمت نازک تیز فرمایید.

برای سر مشق برداری صورت نیش ها می‌توانید تصویر نیش کرامپونتان را از وب دانلود کرده و تحت عنوان سرمشق به آن نگاه نمائید.
برای این فعالیت به مورد ها پایین نیاز خواهید داشت:

سوهان تخت دستی: زبری میانگین سوهان با دندان های درشت مطلوب خواهد بود.
دستکش فعالیت
یکسری پارچه پاک
جارو و خاک انداز
فضای کاری با نور و روشنایی مطلوب

کیسه خواب کوهنوردی...
ما را در سایت کیسه خواب کوهنوردی دنبال می کنید

برچسب : کیسه خواب کوهنوردی, نویسنده : محمد صادقی mountaineeringsleepingbag بازدید : 206 تاريخ : يکشنبه 1 خرداد 1401 ساعت: 15:59